Urząd m.st. Warszawy
Mapa strony Twój przewodnik
  • Polska wersja językowa
  • Angielska wersja językowa
  • Niemiecka wersja językowa
  • Francuska wersja językowa
  • Rosyjska wersja językowa
  • Hiszpańska wersja językowa
  • Włoska wersja językowa
Szukaj
Szukaj
Szukaj
There are countless reasons to fall in love with Warsaw

Informacje podstawowe

TELEFONY ALARMOWE

• Alarmowy  112
• Policja  997
• Pogotowie  999
• Straż pożarna  998
• Straż miejska  986
• Telefon bezpieczeństwa dla obcokrajowców: +48 608 599 999
(pon.-niedz. 8.00-18.00, od 1 czerwca do 30 września w godzinach 8.00-20.00, informacja w językach polskim, angielskim i niemieckim)


TELEFONY INFORMACYJNE

• Ogólnopolska Infolinia Turystyczna: +48 801 888 844, + 48 22 278 77 77
(pon.-niedz. 8.00-18.00, od 1 czerwca do 30 września w godzinach 8.00-20.00, informacja w językach polskim, angielskim i niemieckim)
• Informacja PKP 197 57
• Informacja PKS 708 208 888 
• Informacja lotniska Chopina 22 650 42 20
• Informacja o placówkach ochrony zdrowia 22 443 77 77
• Centrum Informacji Słuzby Celnej 801 055 055, z telefonu komórkowego 22 330 03 30 

Dzwoniąc z telefonu komórkowego na numer 5-cyfrowy należy poprzedzić go prefiksem „22”.


MIEJSKIE CENTRUM KONTAKTU WARSZAWA

W jednym miejscu, poprzez kilka kanałów kontaktu można uzyskać informację, poprosić o interwencję lub zgłosić wnioski i pomysły związane z życiem miasta.

Działa 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę i umożliwia:

wybranie dogodnego połączenia komunikacyjnego, 
ustalenie o której godzinie przyjeżdża najbliższy autobus, tramwaj, metro lub kolej podmiejska,
otrzymanie wskazówek jak trafić do hotelu, kościoła, na koncert lub wystawę, 
szybkie i sprawne uzyskanie informacji na temat tego, co aktualnie dzieje się w mieście,
otrzymanie pomocy w odpowiedzi na zgłoszenie sprawy wymagającej reakcji służb miejskich,
przekazanie sugestii dotyczących poprawy jakości codziennego życia lub gościnnego pobytu w Warszawie.

Możesz się z nim skontaktować przez:

 telefon 19115*

  Portal www.warszawa19115

 Bezpłatną aplikację mobilną

 E-mail

 Czat

*Opłata za minutę połączenia zgodna z taryfą operatora


WALUTA, CZEKI PODRÓŻNE, PRZEKAZY PIENIĘŻNE 


Walutą obowiązującą w Polsce jest złoty polski (PLN), 1 PLN = 100 groszy.
W obiegu są monety o nominałach  1, 2, 5, 10, 20, 50 groszy i 1, 2, 5 PLN oraz banknoty: 10, 20, 50, 100 i 200 PLN.
W niektórych większych sklepach, np. w wielu hipermarketach, w wybranych kasach można płacić w Euro. Podchodząc do kasy należy powiadomić kasjera, że będziemy korzystać z waluty europejskiej. Płacenie w Euro nadal nie jest w Polsce popularne. Często też reszta wydawana jest w złotówkach.

Wymiana walut
Walutę najlepiej wymieniać w kantorach. Za wymianę nie jest potrącana prowizja. Należy unikać wymiany na ulicy od przypadkowych osób.

Przekazy pieniężne
Przekazy pieniężne realizowane są przez Western Union i MoneyGram.
Przekazy pieniężne Western Union realizowane są w  wybranych placówkach banku Pekao S.A. i Banku Spółdzielczego, jak również w niektórych kantorach. Dokładny wykaz placówek znajduje się na stronie: www.westernunion.pl
Przekazy MoneyGram można realizować w oddziałach Banku BGZ, International Currency Exchange, Banku Pocztowego, Banku BPS i wszędzie gdzie widnieje logo “Moje Przekazy”. Dokładny wykaz placówek znajduje się na stronie: www.moneygram.com

Czeki  podróżne
Currency Express 
Lotnisko Chopina - Terminal A, ul. Żwirki i Wigury 1
22 650 26 35
realizacja czeków podróżnych: Visa, Thomas Cook, American Express

Zwrot podatku VAT
Podróżujący spoza obszaru Unii Europejskiej mogą ubiegać się o otrzymanie zwrotu podatku VAT za towary zakupione w Polsce. Warunkiem koniecznym jest dokonanie zakupów za minimum 200 PLN, w sklepie oferującym usługę Tax Free, informując jednocześnie sprzedawcę o zamiarze odzyskania podatku. W tym celu należy wypełnić specjalny formularz, który trzeba pokazać celnikowi opuszczając strefę Unii Europejskiej.
Szczegółowe informacje na stronie www.global-blue.com
 

Strona wykorzystuje pliki cookies. Więcej szczegółów w Polityce prywatności.